Themabijeenkomsten

Een groep leiding werkt zit aan een tafel en werkt samen een opdracht uit.
Een groep leiding luistert naar twee sprekers.
Een groep leiders zitten op stoelen en luisteren naar een spreker.
Twee grote vellen papier hangen aan een kast met brainstorm ideeën er op geschreven.

Brainstormen, ervaring uitwisselen en nuttige informatie over diverse thema's

THEMABIJEENKOMST: ‘Omgaan met de Overheid’

Contact met de gemeente… soms voelt het als een doolhof.
Wie moet je hebben, hoe werkt die ambtelijke organisatie eigenlijk, en waarom duurt het soms zo lang voordat je antwoord krijgt?

Tijdens deze themabijeenkomst duiken we op een leuke en praktische manier in de wereld binnen het gemeentehuis. Je ontdekt hoe de organisatie in elkaar zit en hoe jij als vrijwilligersorganisatie of lokaal initiatief slim kunt voorsorteren: door de juiste informatie te delen, goede vragen te stellen en te zorgen dat jouw verzoek sneller bij de juiste persoon belandt.

Wat gaan het hebben over:

  • Hoe leg je makkelijk contact met de juiste ambtenaren of beleidsmakers?
  • Hoe versterk je de samenwerking tussen jouw organisatie en de overheid?
  • Wat is de financiële cyclus van een gemeente (en wanneer kun je het beste aankloppen voor geld of plannen)?
  • Welke netwerken spelen een rol en hoe kun je daar gebruik van maken?
  • Wat kun je doen als er eens iets misgaat in het contact of de samenwerking?

Kortom: een interactieve avond vol praktische tips, herkenbare situaties en inspirerende voorbeelden. En natuurlijk is er ook tijd om ervaringen uit te wisselen met andere clubs!

Zien we jou ook?
 Samen maken we het contact met de overheid een stuk makkelijker én leuker!

Bezoekers van een themabijeenkomst luisteren naar de twee sprekers.

Info in het kort

overzicht:

Themabijeenkomst
‘Omgaan met de Overheid?’

Zonderdag 22 januari 2026
19.30 – 21.00 uur
Locatie: Scouting Maria Goretti – Echt
(Kerkstraat Peij 9a)
Opgeven via PION – tot 15 januari 2026
Gratis voor leden, € 10,00 voor niet-leden
maximum aantal deelnemers: 20 personen
VOL = VOL